Rabu, 2 Mei 2012

PERASMIAN HARI ANUGERAH PELAJAR SMK DATO SERI MAHARAJA LELA, KG GAJAH

KAMPUNG GAJAH - Pada 26hb APRIL yang lalu, Saudara Khairul Azwan Dato Harun telah dijemput bagi merasmikan Hari Anugerah Pelajar Cemerlang Sekolah Menengah Kebangsaan Dato Seri Maharaja Lela di Kampung Gajah.

Seramai 13 orang pelajar yang menduduki Peperiksaan Menengah Rendah dan Sijil Pelajaran Malaysia bagi tahun 2011 telah mendapat keputusan cemerlang 'straight A'.

Sewaktu perasmian Majlis Anugerah yang sama pada tahun 2011, Khairul Azwan telah berjanji akan memberi RM1000.00 kepada setiap pelajar yang berjaya mendapat 'Straight A' bagi PMR & SPM sebagai ganjaran atas kejayaan pelajar yang berusaha keras.

Kehadiran beliau pastinya telah dinanti-nantikan oleh 13 orang pelajar yang layak untuk mendapat
ganjaran seperti dijanjikan. Azwan yang juga merupakan Timbalan Pengerusi Ahli Lembaga Pengarah YBUDR dalam ucapannya meminta agar Pihak Sekolah, PIBG dan PPD Perak Tengah agar mengadakan sebuah program agar pelajar-pelajar PMR yang berjaya akan kekal mendapat keputusan yang cemerlang di dalam SPM khususnya pelajar yang masih berada di SMKDSML.

Beliau selaku Ketua Pemuda UMNO Bhgn Pasir Salak, berjanji akan membiayai program tersebut dan beliau sendiri sudi hadir mambantu agar perlaksanaan dan matlamat program tercapai dengan jayanya.

Azwan juga menyeru agar ibubapa juga turut memainkan peranan dan turut serta hadir bagi memberi semangat kepada anak-anak yang akan menyertai program tersebut.

Beliau juga turut berjanji akan meneruskan memberi hadiah serta ganjaran bagi pelajar yang berjaya mendapat 'Straight A' bagi calun-calun PMR dan SPM tahun ini.


YPS™ ~ rasa nak ambik periksa PMR dan SPM lak. Lumayan tuh... Tahniah Boss atas semangat ingin melihat anak bangsa berjaya. Semangat inilah yang patut ada dalam jiwa seorang pemimpin.
Sent from my BlackBerry® Smartphone

Tiada ulasan:

Catat Ulasan