Rabu, 23 September 2009

ANTARA CALUN DUN31 BAGAN PINANG

Allahyarham Azman Mohammad Noor selamat dikebumikan. Kedengaran juga khalayak yang hadir mengucapkan kata betapa bertuahnya Allahyarham kerana telah kembali ke hadrat Ilahi dalam bulan Ramadhan yang bersamaan pula dengan hari Jumaat, penghulu segala bulan dan hari. Penyudah hidup kita pun tidak kita ketahui bagaimana pengakhirannya, maka eloklah jika kita sentiasa bermuhasabah diri.

Antara senarai nama yang berkemungkinan diletakkan sebagai calon BN dalam PRK N31 Bagan Pinang nanti. Antara nama calon BN yang diramalkan ialah:-

1. Tan Sri Isa Bin Abdul Samad- Ketua UMNO Bhgn Teluk Kemang
2. Mohd Najib bin Tan Sri Haji Mohd Isa – Naib Ketua Pemuda Bahagian Teluk Kemang
3. Hairuddin Abu Bakar (Don) – AJK Bahagian Teluk Kemang
4. Haji Abdul Wahab Ibrahim – AJK Bahagian Teluk Kemang
5. Kamil bin Aziz – AJK Bahagian Teluk Kemang
6. Mimi Fadzurry binti Md Tahir – Ketua Puteri Bahagian Teluk Kemang

Nama di atas adalah antara yang dikenalpasti sebagai calon BN yang 'bersih' untuk bertanding di PRK N31 Bagan Pinang. Namun ada juga beberapa nama yang disebut sebagai bakal calon, tetapi kami agak pasti sekiranya mereka terpilih, maka BN berkemungkinan bakal berdepan masalah. Antaranya ialah:-

1. Faizal bin Ramli – Ketua Pemuda Bahagian Teluk Kemang
2. Halim Mohamad – AJK Bahagian Teluk Kemang
3. Lokman Nor Adam
4. Ezam Mohd Nor

Hakikatnya, kita tidak pasti siapakah yang akan terpilih sebagai calon untuk mewakili BN di PRK N31 Bagan Pinang. Namun kita sarankan kepada pihak pembangkang, bolehlah mula mengusha dan menyelidik kisah peribadi bakal-bakal calon BN yang kita senaraikan ini. Manalah tahu kalau pihak pembangkang 'gembira' untuk menjadikan kisah peribadi bakal calon BN sebagai modal atau bahan untuk dijaja dan diaibkan. Bukankah itu kepakaran parti pembangkang?

Tujuan kita mengeluarkan senarai nama yang berpotensi menjadi calon adalah semata-mata supaya pihak BN dan Umno lebih bersedia dalam mengkaji latar belakang calon yang akan dipilih.

Kita tidak mahu pisang berbuah 9 kali dan BN perlu belajar musibah yang berlaku di Kuala Terengganu serta Permatang Pasir. Perdebatan ilmiah dan kajian terperinci perlu dilakukan terhadap kesemua bakal calon BN, demi kepentingan awam yang wajib diutamakan.

(Sumber: http://paneh.blogspot.com/)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan